India 2009

2910, 2009

GvdM gaat weer naar India

By |oktober 29th, 2009|1 Comment

En weer gaat GvdM naar India! Net als een jaar geleden, alleen zijn er verschillen. Dit keer gaat JvdM mee, wordt er niet gestudeerd, maar alleen gereisd, snuiven we Indiase cultuur en specerijen op en verkennen een groot deel van het land. Zaterdagmorgen vertrekken we in alle vroegte van Schiphol naar Chennai, het vroegere Madras. [...]

111, 2009

Mammalapuram en de zoektocht naar geld

By |november 1st, 2009|0 Comments

Gisteren stond de lange reis naar India op het programma. Vrijdagavond waren we door Jeffrey uitgezwaaid op het station van Heerenveen. Om half negen waren we in het CitizenM hotel vlakbij Schiphol en het duurde niet lang voordat we ons bed hadden opgezocht. Vroeg? Inderdaad, maar om half vier ging de wekker al weer. [...]

811, 2009

Op weg naar Pondicherry

By |november 8th, 2009|1 Comment

Dinsdagmorgen was het tijd om te vertrekken uit Mammalapuram. Op het programma stond de rit naar Pondicherry, een grote stad ten zuiden van onze eerste verblijfplaats. De rit van ongeveer 90 kilometer zou naar verwachting twee tot drie uur in beslag nemen. Na het ontbijt werd door iedereen uitgecheckt en de bagage werd verzameld in [...]

Naar Thanjavur en Tiruchirappalli

By |november 10th, 2009|0 Comments

Op de vierde dag in India ging de wekker al weer vroeg. Om half zeven ontbijten, daarna uitchecken want we verlieten Pondicherry al weer na één nacht. Vandaag de eerste lange reisdag. Vier uur in de bus naar Thanjavur en daarna nog zeker een uur naar Tiruchirappalli (Trichy) waar we twee nachten zullen doorbrengen in [...]

Ammamandapam, Srirangam en Rock Fort

By |november 10th, 2009|1 Comment

Vandaag blijven we de hele dag in Trichy. We gebruiken de dag om de belangrijkste bezienswaardigheden in de stad te zien. Om half negen staat iedereen buiten het hotel op de bus te wachten. […]

Madurai, de tempelstad

By |november 10th, 2009|0 Comments

Vrijdagmorgen verlieten we een regenachtig Trichy voor de reis naar Madurai, een grote stad die verder naar het zuiden is gelegen. De bus vertrok om half negen en de reis zou zo’n vier uur duren. Ook in India staat de ontwikkeling echter niet stil en het bleek dat de kleine weg nu grotendeels was vervangen [...]

1011, 2009

De kleermaker en een lange rij fietsriksja’s

By |november 10th, 2009|0 Comments

Zaterdagmorgen was het tijd om even uit te slapen en bij te komen van de reizen en indrukken van de afgelopen dagen. Om negen uur ontbijten en dan samen met Ruud en Nina de stad in voor een bezoek aan de kleermaker. […]

Laatste dag in Madurai en op naar Kerala

By |november 10th, 2009|0 Comments

Zondag was de laatste dag dat we in Madurai verbleven. In de ochtend gingen we op excursie naar de tempel van Tiruparankundram. Het is een klein dorpje op enkele kilometers van Madurai. […]

Op avontuur in Kumily

By |november 10th, 2009|3 Comments

Vandaag al weer dinsdag 10 november, onze tiende dag in India. Gisteren kwamen we in Kumily (Kerala) aan in de stromende regen. Gelukkig was het vandaag iets beter. […]

De laatste avond in Kumily

By |november 19th, 2009|0 Comments

Woensdag vertrekken we al weer uit Kumily om af te reizen naar Alappuzha, het ‘Venetië van Zuid-India’. We sloten ons bezoek aan Kumily af met een bezoek aan het Kadathanadan Kalari Centre van Kumily, waar we een demonstratie kregen van de vechtsport Kalaripayuttu. Volgens de beoefenaren is dit de oudste vechtsport van de wereld en [...]

Naar de kust

By |november 19th, 2009|0 Comments

Woensdag was het tijd om de bergen weer te verlaten. Om kwart over acht stonden de koffers allemaal klaar om ingeladen te worden. Omdat we geen grote bus ter beschikking hadden, maar een kleine bus en een mpv was dat een beetje problematisch. […]

1911, 2009

Back waters, Delhi belly en een gekko

By |november 19th, 2009|2 Comments

Donderdag 12 november: we staan vroeg op, al om half zes gaat de wekker. Ik heb die nacht niet goed geslapen en voel me helemaal niet lekker. Toch moet er vandaag weer gereisd worden. Het is niet zo maar een reis, volgens Samir is het een van de mooiste trips van deze vakantie. […]

Treinreizen in India en riksja’s in Cochi

By |november 19th, 2009|1 Comment

Zaterdag maakten we onze eerste treinreis in India. Om een uur of elf gingen we met zes taxi’s van het hotel in Varkala naar het treinstation van de badplaats. De exprestrein die we namen ging helemaal door naar de hoofdstad New Delhi, maar zo ver hoefden wij niet. Onze reis ging naar Cochi vandaag, een [...]

Naar Karnataka

By |november 19th, 2009|1 Comment

Maandagmorgen om half elf stonden op het town station van Ernakulam klaar voor onze volgende treinreis. Deze zou ons naar Thalasery brengen, een kleine plaats in het noorden van Kerala. […]

Naar de Nishane heuvels

By |november 21st, 2009|0 Comments

Madikeri waar we dinsdag en woensdag verbleven ligt midden in de Nishane heuvels. Het zijn groene heuvels bezaaid met regenwouden, waarin wilde olifanten leven, en groene heuveltoppen met een hoogte van ongeveer 1400 meter. Er zijn diverse mooie hikes te maken en ook wij maakten uiteraard met met het grootste deel van onze groep zo’n [...]

Jarig in India

By |november 21st, 2009|1 Comment

Donderdagmorgen verlieten we Madikeri weer voor de volgende reis die ons naar Mysore zou brengen, een van de populairste steden in Zuid-India. Om acht uur zouden we vertrekken, dus vanaf zeven uur ontbijten en voor 8 uur uitchecken dus! Normaal gesproken zijn Janita en ik altijd een van de eersten bij het ontbijt, maar donderdag [...]

2111, 2009

De sultan en nieuwe vrienden

By |november 21st, 2009|3 Comments

Zaterdagmorgen gingen we eerst met een klein groepje op stap naar een wild- en vogelresultaat in de buurt van Mysore. Het was een mooi aangelegd terrein waar veel vogels en andere dieren een toevlucht haven hebben gevonden. […]

2711, 2009

Sravanabelagola, de witte vijver van de heilige

By |november 27th, 2009|0 Comments

Zondagmorgen gingen we al vroeg op weg naar Hassan, waar we één nacht zouden verblijven. Het was een niet te lange busreis vanuit Mysore die werd onderbroken voor een bezoek aan één van de heiligste plaatsen van de Jains, een aparte groep binnen de Hindoes. […]

2711, 2009

Op bezoek bij oude vrienden

By |november 27th, 2009|1 Comment

Maandagavond laat kwamen we aan in Margao, de grootste stad van de kleine Indiase deelstaat Goa. Het was een lange reis geweest. Om vijf uur in de morgen vertrokken we met de bus uit Hassan. Het werd een hobbelige tocht naar Mangalore, waar we de trein naar Goa zouden pakken. De buschauffeur moest soms alle [...]

2711, 2009

Lekker luieren op het strand en karaoke avond in Goa

By |november 27th, 2009|1 Comment

Het is misschien de goden verzoeken! Met de trein van Goa naar Mumbai reizen op 26 november. Het is vandaag precies één jaar geleden dat een laffe terroristische aanval op het Victoria station en enkele hotels vele levens kostte. […]