Canada 2010

1208, 2010

Korte nacht (of niet?)

By |augustus 12th, 2010|2 Comments

We zijn onderweg naar Vancouver. Gisteravond werden we door Jeffrey naar het station gebracht waar we de half zeven trein naar Schiphol namen, heerlijk zo’n trein waar je niet meer hoeft over te stappen, maar kunt blijven zitten tot de eindbestemming. De reis ging voorspoedig en om twintig voor negen stonden we op de luchthaven. [...]

1408, 2010

Rook boven BC

By |augustus 14th, 2010|0 Comments

Met een kleine vertraging kwamen we donderdagochtend in Vancouver aan. Het was een probleemloze vlucht en we waren ook al snel door de douane. Toen begon het wachten. Pas om kwart voor vijf ging de vlucht naar Smithers en we moesten dus de hele middag zien door te komen. […]

1808, 2010

Rook, beren en Indianen

By |augustus 18th, 2010|3 Comments

De eerste dagen maar wat rustig aan. Vrijdag zijn we onder aanvoering van Judy een kleine wandeling gaan maken. De wandeling naar het uitkijkpunt op Malkov hill is niet te moeilijk en ook niet te inspannend in het warme zomerweer. Want warm is het geweest, die eerste dagen. Bijna alle dagen kwam het kwik snel [...]

2708, 2010

Een week in de Bulkley Valley

By |augustus 27th, 2010|0 Comments

We zijn al weer twee weken in de Bulkley Valley. Er is genoeg te doen, maar volgende week gaan we toeren door de provincie. Het warme weer is al weer een tijdje verleden tijd, het heeft geregend en dat heeft, zeker in het noorden van de provincie letterlijk lucht gebracht voor iedereen die last had [...]

3008, 2010

Bulkley Valley Fall Fair

By |augustus 30th, 2010|0 Comments

Dit weekeinde stond de Bulkley Valley Fall Fair weer op het programma. Deze jaarmarkt, die altijd in het laatste weekeinde van augustus plaatsvind, werd voor de 91e keer georganiseerd. Natuurlijk gingen wij ook naar de markt die bol staat van de activiteiten. […]

3008, 2010

Door de noord

By |augustus 30th, 2010|0 Comments

Zondagmorgen om ongeveer negen uur hebben we Round Lake verlaten om een rondreis door het noorden van BC te maken. Anders dan Nederland is BC niet vergeven van de wegen. Vaak is maar één route mogelijk, soms is het wel mogelijk om andere routes te nemen, maar dat zijn vaak slecht of helemaal niet onderhouden [...]

3108, 2010

Maakt een moose een goed ontbijt?

By |augustus 31st, 2010|1 Comment

Vanmorgen stonden we om een uur of acht na een goede nacht naast ons bed. Vandaag gingen we verder met onze reis naar het noorden, de volgende halte zou Dawson Creek worden, de stad die aan het begin van de Alaska Highway ligt. […]

109, 2010

Op de Alaska Highway

By |september 1st, 2010|1 Comment

Dinsdagmorgen verlieten we Dawson Creek, na eerst nog even gewinkeld te hebben, voor een reis over de Alaska Highway of Alcan Highway. Toen de highway werd aangelegd stond snelheid bij de aanleg voorop. De Amerikanen waren immers in oorlog met Japan en de Aziaten waren bezig met invasieplannen van de 50e Amerikaanse staat. Dat moest [...]

309, 2010

Door de Northern Rockies

By |september 3rd, 2010|0 Comments

Na een goed ontbijt verlaten we woensdagmorgen Fort Nelson weer. Eerst gaan we langs bij de toeristinfo om daar te informeren of er plaatsen vrij zijn in de Liard Hotsprins Lodge die op ongeveer vier uur rijden van Fort Nelson ligt. De vriendelijke dame in het kantoor geeft ons het nummer en wijst ons de [...]

309, 2010

Beren, hete bronnen, bizons en nog meer …

By |september 3rd, 2010|0 Comments

Toen we donderdagmorgen wakker werden in onze ruime kamer in de Northern Rockies Lodge had het zonnige weer plaatsgemaakt voor een bewolkt weertype. Niet veel later begon het zelfs te regenen. Het duurde niet al te lang, want na het ontbijt werd het al weer droog en begon de zon al weer pogingen te doen [...]

409, 2010

Op de Cassiar Highway

By |september 4th, 2010|0 Comments

Vrijdagmorgen vertrokken we weer uit Watson Lake. Voor de eerste keer deze week regende het stevig. We reden over de Alaska Hwy. naar de splitsing waar we links zouden afslaan, richting Kitwanga. De totale afstand die je aflegt naar Kitwanga is 724 kilometer. Daar kun je weer afslaan op highway 16 naar Smithers. Er is [...]

609, 2010

Back to Round Lake

By |september 6th, 2010|2 Comments

Zaterdagmorgen regende het pijpenstelen. We vertrokken al vroeg om ‘s-avonds weer terug te kunnen zijn bij Round Lake. De afstand bedraagt een slordige 550 kilometer. […]

809, 2010

Terug in de Bulkley Valley

By |september 8th, 2010|1 Comment

Onze terugkomst in de Bulkley Valley viel samen met Labour Day Weekend, een van de vaste feestdagen in Canada. Op deze feestdag vindt in Telkwa elk jaar de Telkwa Barbecue plaats. Rundvlees wordt op authentieke inlandse wijze klaar gemaakt. Stenen worden heet gemaakt met vuur, het vlees wordt ingepakt op de stenen gelegd en daarna [...]

1009, 2010

De heuvels rond Round Lake

By |september 10th, 2010|3 Comments

Om een goede wandeling te maken en te genieten van de natuur en de uitzichten op de omgeving hoef je niet beslist ver weg te gaan van de Van der Meulen Farm. De wandeling van afgelopen woensdag met de seniorenclub bewijst dat. We lopen eerst een tijdje door het land en beginnen dan aan de [...]

1209, 2010

Boerenboelgoed in Canada

By |september 12th, 2010|0 Comments

Zaterdagmorgen was er een boerenboelgoed in Quick, hier noemen ze dat een auction. Deze wordt geleid door een auctioneer, zeg maar een veilingmeester, die wordt geassisteerd door enkele mensen die aangeven dat er geboden wordt en ook de artikelen laten zien of demonstreren. Een hooiveld was ingericht als parkeerterrein. Het waren meestal pick-up trucks, af [...]