About the Author: GvdM

Na een lange reis van ongeveer zestien uur zijn we zondagmiddag in Goa aangekomen. Een taxirit in een volle auto met nog wat andere toeristen en de koffers vastgebonden op het dak bracht ons na een taxirit van ongeveer een half uur bij het hotel. Claxons die in Nederland bijna niet worden gebruikt, worden hier vooral gebruikt om in te halen. Luid toeterend worden autobestuurders en andere weggebruikers er attent op gemaakt dat ze aan de kant moeten gaan (wat ze dan ook doen). Inhalen voor een bocht, in Nederland uit den boze, is hier de normale praktijk en af en toe rijdt je dan ook met z’n drieën op de weg.

Het was een voorspoedige reis. Nadat we op Schiphol afscheid hadden genomen van Nina en Janita gingen we door de douane en brachten nog wat tijd door in de business lounge van BA op Schiphol. Het vliegtuig vertrok wat later, maar we bereikten Heathrow ruim op tijd. Toen we boven London vlogen, viel meteen op dat op verschillende plaatsen in de stad vuurpijlen werden afgestoken. Vreemd, niemand wist toch dat we kwamen.

Ook in London de uiterst luxueuze BA business lounge bezocht en daar even koffie gedronken en een klein hapje genuttigd. Veel tijd hadden we niet, want de gate ging al weer open. Het vliegtuig naar Mumbai (Bombay) was uitgerust met de nieuwse Club World stoelen. Een eigen LCD TV scherm, een stoel die je op de meest uitgebreide manieren kunt verstellen, een afstandsbediening voor TV en audio, een satteliettelefoon, niets is te gek. Eten en drinken in overvloed, er is geen nee te koop. Na middernacht sloeg de slaap toe en nadat de stoel omgetoverd was tot bed konden we zowaar een paar uurtjes vrij comfortabel slapen.

We werden wakker omdat het ontbijt werd geserveerd. GvdM kreeg tijdens het ontbijt toch wat last van zijn ingewanden en moest een paar maal het toilet bezoeken. Gelukkig ging het al weer een stuk beter toen het vliegtuig de landingsbaan van Mumbai raakte.

In Mumbai moesten we overstappen voor het laatste deel van de vlucht. Net als in London houdt men ook in India van security. Overal wordt je bagage en je paspoort en boardingpas weer bekeken. Of daarbij altijd erg goed wordt opgelet is een tweede. Een toerist die blijkbaar niet van lange rijen houdt, passeerde al zingend de controle en gek genoeg was er niemand die hem tegenhield. Het was net of de man onzichtbaar was.

In Mumbai wordt je met een bus naar een andere terminal gebracht. Onderweg valt op dat er een hele arme wijk rond het vliegveld is gebouwd.

Eenmaal in Goa ging het snel. De koffers kwamen al heel snel en de man van Koening was snel gevonden. Hij zorgde er voor dat we in de taxi kwamen en zoals eerder gezegd waren we vrij snel in het hotel.
We zijn vanavond wezen eten in het hotel met collega’s Bousie en Klapwijk uit Rotterdam en een Belg met de naam Bruno. In één van de vijf restaurants van het hotel eet je goedkoop. Voor zo’n 450 roepies (8 euro) is je maag gevuld.

Morgen wacht de eerste dag bij Koening. Binnenkort daarvan meer verslag.